Gröt

När jag gick på husis vi fick lära oss koka gröt. Det var snart 5 år sen. Vi fick lära oss koka gröt i en grötkokare, inte i vanlig kastrull på spisen. Varför fick vi inte det? Det är konstigt för jag tror inte det är så många som har en grötkokare hemma. Jag kom och tänka på det nyss när jag stog och lagade gröt. Tänkte köra den i micron som vanligt men bestämde mig för att prova spisen. Det funka väl bra. Den vart god iaf.

Men det här med kastrullen? Vi fick lära oss att det ska vara kallt vatten när man skall diska kastrullen sen. Men jag är fortfarande väldigt skeptisk till det. Allt funkar ju liksom med varmt vatten. Men till mannagrynsgröt skall de faktiskt vara kallt vatten när du rengör påstod fröken Fagerström. Kastrullen står nu på diskbänken med kallt vatten i sig. Funkar det så ska jag skippa micron och laga oftare på spisen. Det här är sista chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0