Överfullt på Emmaus

Nästa år kommer textilbehållarna hemma på Åland att tas bort. Tidigare har man kunnat lämna kläder i dem och de skickas senare iväg. Nu kommer man inte kunna göra det längre, vilket betyder att alla kommer lämna dem till Emmaus. Vilket är jätte bra. Emmaus kommer dock inte att ha råd att ta emot allt, vilket jag förstår.

Skulle jag bo hemma nu vet jag vad jag skulle göra. Det behövs en till butik som Emmaus. Varför inte Myrorna eller Röda Korset? Ålänningar är bra på att lämna in second hand kläder och på att shoppa loss där. Kanske är det för att allt annat är dyert eller så är det för att vi är snåla.

Men i vilket fall så ser man ju nu att Åland är redo för en till butik. Marknaden finns där. Kan inte någon vänlig själ hitta en bra lokal och öppna en till second hand butik?

Kino huset skulle vara perfekt!

Kommentarer
Postat av: Gösta

Linus!

Men du, d finns ju en Röda Korset second hand uppe vid Svarta Katten ju! Iaf fanns d på den tiden som ja fortfarande bodde på holmen, men int vet ja nu vart den sku ha tagit vägen...? El? Neh, ja tror bestämt att den finns kvar! Kolla upp d när du åker hem nu!

Puss!

2007-12-18 @ 18:41:12
Postat av: Madde

Vi fixar då! =)

2007-12-19 @ 16:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0