Tätningslist

Har precis kommit hem från 20 varv på stan. Ja det känns som att jag gått i evigheter utan att hitta det jag ska ha. Kan ju säga att jag behöver ju inte gå och träna idag iaf. Till på det så är mitt busskort slut så jag var tvungen att gå hem från Knalleland. Palla inte betala 20 spänn för att åka de där livsfarliga bussarna. Nu vet jag inte om jag ska ladda kortet heller, finns bara 30 dagars kort och det känns lite dumt att göra det när jag inte kommer att vara i Borås över halva den tiden.

Ja men iaf, när jag kom hem så ser jag en lapp på golvet:

Hej
Har satt tätningslist på det högra fönstret.
Ab Bostäder

Äntligen får jag lite värme i lägenheten och mina gardiner kanske slutar fladdra så att jag inte behöver tro att det spökar här tänker jag och går in.

Men vad fan?????? Hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Blommorna på köksbordet, tv:en iväg rullad till mitt på golvet och hela golvet är fullt med torkad flagnad målarfärg som snubben antagligen har skrapat bort. Detta har han sen spridit runt med sina skor, troligen. Det är vita flagnor över allt.

Jag orkar inte! Jag som bara ville slänga mig på soffan och vila framför tv:en efter 20 tusen varv på stan. Jag ser inte tv:en så nu måste jag städa också.

Fuck!

ps. Varför bara det högra fönstret? Tänker han komma tillbaka och skita ner lika mycket när han får lust att göra det vänstra fönstret? Glöm det då fryser jag hellre! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0