Västtrafik kan det där med service (ibland)

Igår var jag och T till Göteborg. T skulle kolla på ett rum och jag följde med som sällskap och guide. T har aldrig vart i Göteborg. Jag hittar dock inte heller så bra än.
Men det löste sig, vi hittade dit vi skulle. Tacka vet jag Västtrafik. Inne på bussterminalen i Göteborg finns ett litet servicekontor.

Jag: - Hej! Vi vill åka till Agnesberg.
Expediten: - Ta buss 304, den går 19.50. 
Expediten ger oss även ett "kvitto" på vad vi "beställt". Det känns nästan som man gjort en liten beställning. Det står precis allt vi behöver veta på det.
Störtskönt att man bara kan klampa in och säga vart man vill så knappar hon in det i sin dator och ger oss en lapp med resebeskrivning. Vi behöver inte göra någonting själv!
Vart jag än vill åka så har de svaret.

-Hej! Borås tack.
-Buss nr 100, kl 21.35

Väldigt behändigt tycker jag. Man slipper göra något själv. Slipper krångla med tidtabeller och buss nr.

I like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0