Är du från Köping?

Hmm, jag tror jag har blivit smittad allt för mycket av vissa personers dialekt.
Visst jag har lätt att haka på andras dialekter men jag brukar alltid falla tillbaka till den fula äckliga åländskan när jag är på Åland och pratar med ålänningar.

Det kom in en kund nyss. En trevlig herre som har en fru från Köping. Han tyckte att jag pratade som henne! Du måste vara från Köping?
Nej.
Var i Västmanland kommer du från då?
Öhhhh. Jag är härifrån, Åland.

Jag hade lite lätt svårt att hålla mig för kratt måste jag säga..

Kommentarer
Postat av: roland!

hahaha! jag anmärkte flera gånger att du börjat låta som om du kommer från gnällbältet, och nu ska du åka hit i några dagar... Stackare, du är körd! ;)

2008-08-27 @ 19:37:41
URL: http://www.pingnet.se/roadtrip2008/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0