Arboga- Tierp

Ikväll ska jag och Roland på hockey. Det var evigheter sen jag var på en hockey match. Så det ska bli skoj. Jag är inte så insatt i lagen men i Tierp spelar en kompis till Roland iaf. Men vi ska nog heja på Arboga ändå.

När jag var mindre så spelade Ricko och hans kompisar hockey. De var jätte många grabbar från Eckerö som spelade. Jag var deras största fan. Jag var på alla deras hemma matcher och nästan alla träningar. Många borta matcher förljde jag med på och hejade för fullt. De jag minns bäst är hur kallt det alltid är i en hockeyarena och deras fula caféer. De är alltid så avskalade och enkla. Antagligen för att man ska kolla på hockyen inte sitta där och mysa, men endå. Lite finare kan de alltid vara. De var inte så bra på hockey mina grabbar så en efter en slutade de när de kom upp i tonåren. Jag tror alla hade slutat innan de fyllde 18 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0