Sticka



Idag har jag påbörjat min nya stick period. Kallar det period eftersom jag vet att jag kommer hålla på ett litet tag men sen sluta för att göra nått annat. De är tusan svårt att sticka. Jag har gjort det för många år sen. När jag gick på Textilhögskolan stickade vi bara på maskin. Med handmaskin eller elektroniska. De var bara att trycka på en knapp så fixade maskinen det mönster man skapat på datorn. Nu ska jag skapa det med mina händer. Intressant. Önska mig Lycka till. Mitt första mission är en brun/grön halsduk åt Roland.

Kommentarer
Postat av: emme

Lycka till! Själv har jag en massa halvfärdiga saker i garderoben som jag aldrig stickat färdigt...Du är duktig, men går kanske lättare när du har ett mål med din stickning.

2008-12-19 @ 17:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0