Personer och namn

Jag har alltid haft svårt för att komma ihåg folks namn när jag hälsar på någon jag inte träffat tidigare. Antagligen är jag väl inte så intreserad av att träffa nya människor och därför lägger jag inte deras namn på minnet. Så är det inte. Klart jag vill träffa nytt folk.
De här senaste dagarna när vi vart i biblioteket och pluggat så har jag märkt att jag inte ens tittar på folk. Alla kompisar sitter och små pratar lite om de som sitter runt om kring oss, medan jag inte ens lagt märke till att det sitter någon där.

Igår bestämde jag mig för att jag måste ändra på det. Man ska se sig omkring och titta på folket. Vad har de för hårfärg? Vad har de på sig? Kort eller lång? Vad gör de? Vad läser de?

Idag kom jag på mig själv med att sitta och titta på alla. Shit vad man ser mycket!! Det var roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0