Knarkrazzia

Läser i Aftonbladet att en knarkrazzia i Mexiko resulterade i 26 miljoner dollar till Polisen. Eller vart tar pengarna vägen?
Jag undrar vad poliserna gör när de hittar så mycket, vem får allt?
Gubben som hittar de?
Ligger de bara nere i deras hittegods låda och väntar eller får banken dem?
Jag tycker de ska skänka dem till välgörande ändamål. Tänk vad barnen i Afrika skulle bli glada om de kunde få så mycket pengar. 175 miljoner svenska kronor motsvarar de. Jag tror de pengarna skulle kunna rädda många många byar i Afrika. eller Indien. Hjälp de som har de svårt!

Jag skulle köpa en textilfabrik i Bangladesh om jag fick så mycket pengar. Orsaken till att jag skulle köpa en är att jag då har möjligheten att ge dem bättre förhållanden, en normal lön och normala arbetsdagar, inget barnarbete. Jag tror pengarna skulle räcka till en fabrik i Kina också.

Kommentarer
Postat av: mia

Vad fin du är! Fina Lina!

2008-09-20 @ 09:58:13
URL: http://mollyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0