Home sweet home

Nu var man äntligen hemma för att stanna i några dagar. Hamburg var.... tyskt. De var roliga dagar med Rohde släkten. Annorlunda minst sagt men bra.

När vi kom dit var det iskallt i huset eftersom det inte är någon värme på. Så det vara bara att börja elda i spisen och varmt blev det. skönt! På fredagen var jag och Roland och spelade tennis mot hans farbror med barnbarn. Det var roligt. Vi förlorade dock. Sen for vi till Hamburg. Strosade runt i Hamburg och dess butiker. Fanns massa fint. Sen när det närmade sig kväll åkte vi till Reperbahn. Ja, hm de var ju ett ställe för sig. Spännande. Mycket folk och mycket fest. Allt för många horor. Unga horor, usch jag tycker det där är läskigt. Förstår inte hur man kan jobba som hora. Vi gick in i konstiga butiker som sålde allt från skor, kläder, assocearer till sexleksaker. Det blev ingen porrklubb eller stippklubb för oss.

Lördagen var festen som vi åkt dit för. 145 år (tror jag) de fyllde. Middag och party började kl 12.00 på dagen. God mat och god dricka. Många drack sig fulla. Tyskar festar på ett helt annat sätt än vad vi i Sverige gör. På kvällen fortsatte festen och vi åkte till Hamburg med några av Rolands yngre släktingar. Utgång på Reperbahn. De var minsta sagt spännande. Ojoj. Ett minne för livet. Sååååå mycket folk. De är annat än Nygatan på Åland mitt i vintern det. Det var roligt.

Söndagen ännu en släktmiddag och lite jobb på gården. Annars lugn bakisdag med bowling och biljard (jag vann allt). Vi var ut och åt på ett ställe vi åt på sist när vi var där. En tallrik kött för två personer, de var otroligt gott och mycket mat. Mumms!

Måndagen gick åt till den sista shoppingen och hemfärd. Jag köpte ett par skitsnygga skor. Ett par vinröda med klack. Perfekt till utgång. Jag handlade också en t-shirt med Batman tryck. Skit snygg och passar mig perfekt, jag som älskar att spela lego Batman på PS2. På reperbahn köpte jag lite smycken, ett pärlhalsband och ett par vita örhängen med en ros på. Skit snygga! Så jag är jätte nöjd med resan. Nu blir det plugg i några dagar innan jag/vi åker till Åland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0