Mycket plugg

Just nu är det rörigt. Det är inte alls bra här hemma. Jag vet inte vad det är men det är inte som det brukar.

Jag har tok mycket plugg känns det som. Egentligen är det inte mycket men eftersom jag har svårt att lära mig blir det mycket. Jag är en av alla som måste läsa allting minst två gånger för att förstå nått. Jag har precis läst klart en bok. Jag har inte lärt mig ett dugg. Nu är det meningen att jag ska göra en analys med diskussioner kring innehållet i boken. Hur ska jag kunna det när inte vet vad jag läst? Men de löser sig nog.

Sen har jag en till kurs där jag ska läsa två kapitel på engelska innan nästa vecka. Sen följer en uppgift på dessa kapitel. Jag suger på engelska!

Jag har också ett grupparbete för tillfället. Men det går faktiskt rätt bra. Vi har en jätte bra grupp. Alla är delaktiga och försöker lära och hjälpa till. De känns bra. Men jag tror jag kommer hamna efter där. Men det vill jag inte, jag hatar sådana personer som bara glider igenom ett grupparbete. Jag ska inte bli en sån.

Nåja, jag har till på torsdag kväll/fredag morgon på mig, då kommer Laura hit och det lär inte bli nå plugg då. Det är roligt att Lauris kommer hit. Hoppas allt hinner bli som vanligt innan det bara.

Kommentarer
Postat av: Madde

vad är det som inte är som vanligt? nåt på tok?? hoppas inte. Du är duktig du som orkar plugga.

jag ska anta din utmaning ikväll när jag kommit hem!. :)

2009-02-10 @ 14:21:39
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Laura

yuhuuuuuuuu!!!! :D:D:D:D:D

2009-02-10 @ 17:51:41
URL: http://laurali.blogg.se/
Postat av: Hamp

Vem faen kan läsa igenom en bok och komma ihåg ngt?

Jag brukar läsa 2 sidor.. hoppa lite fram och tillbaka bland meningarna som om jag hade dyslexi eller ngt. Sen har jag inte fattat ngt. Efter det så orkar jag inte mer och gör jag uppgiften ändå. Det har fungerat(med varierande resultat) hittills.



Det där med grupparbete är ju lite blandat, ibland e man jäkligt aktiv å gör det det mesta själv, ibland är man på som faen men kan inte så mycket och ibland glider man lite. Så länge man försöker och har bra grupp så löser det sig.

2009-02-11 @ 08:28:59
Postat av: Madde

nej nej.. ingen magsjuka. hade ont i varenda muskel i hela kroppen igårkväll. Idag är jag bara lite öm o har ont i halsen, men är på jobb så det är lugnt. I helgen är jag frisk! :)

2009-02-11 @ 09:03:26
Postat av: Lina

Kanske ska testa med att hoppa fram och tillbaka efter att jag läst. Just nu plöjer jag igenom allt för att de ska göras typ. Inte för att lära känns det som. :S Men ska prova läsa lite å bläddra lite. Det är inte alls roligt att plugga för tillfället. De är också nått som är konstigt. Ibland är det skit roligt ibland skit tråkigt. Fast man läser samma kurs.

2009-02-11 @ 10:36:49
URL: http://linaramone.blogg.se/
Postat av: sofia

känner igen det där.. att man tycker att det är roligt och sen as tråkigt. Jag läser just nu kurser som jag borde älska med pga lärare som behandlar oss som småungar, precis som vi aldrig jobbat inom vården, så blir kursen bara jobbig. Man försöker läsa och lära med det går bara inte. Så den kursen försöker jag bara ta mig igenom med ett g iaf.. ses i helgen! ska bli himla roligt!:):) Ska säga till johan att fixa till så att laura oxå får mat;) tja!

2009-02-11 @ 10:56:51
URL: http://liawn.blogg.se/faya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0