Postrodden ett fylleslag

Igår var det postrodden. Vädret var väl sådär men vi åkte ut på sjön iaf. Kl 12 kom vi iväg. Vi hade skitskoj i båten. Först åkte vi till Töllingarna för det var sån dimma, men sen lätta den och vi puttrade iväg till Degerskär. Där grillade vi och kollade på båtarna när de gled förbi. Vi hejade på rätt bra där ute. Sen när John och de kom in så gled vi med dem hela vägen. De var jätte duktiga, de hade en svår båt och det märktes. De var lite bakis också. Vi poppade musik som jag fixat och drack öl. En perfekt dag! Det regnade ett tag men rutinerad som man är så hade man regkläder och vinterjacka så jag frös inte det minsta. Sen tog vi i land vid bodegan och hängde där en sväng innan vi åkte till Sandra Borg där de andra skulle bada bastu. Deras hobby, inte min. Där åt vi rabarberpaj som Linda bakat. Gott gott! Sen begav vi oss till Bodegan och Kärringsund igen. De var mycket naket i Kärringsund. Usch usch, gammla gubbar. fy! Jag flydde till Bodegan. Dit kom Roland sen. Äntligen.

Jag har tyvärr inte några bilder då Roland hade kameran till Sthlm.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0