Varför, varför?

Allt känns bara skit just nu. Dagen har börjat på fel sida kan man lätt säga.
Jag blir så ledsen över att mitt hjärta inte kan sova på nätterna medan jag kan sova hur lätt som helst.
Jag vill inte kliva upp ensam och låta hjärtat ligga kvar där och sova. Men samtidigt kan jag inte ligga kvar där och sova bort hela min dag. Ibland gör jag det. Fast jag somnar vid 23-24 så sover jag med han till 11-12. Jag sover alltså 12 timmar. Det är för mycket. Men hur skulle jag kunna lösa det? Det finns inget bra alternativ under den perioden då han inte kan sova.
Jag blir så ledsen av att se hur trött han är på grund av att han inte får sova. ♥ 

Kommentarer
Postat av: sofia

Va tråkigt att rolando inte får sova.. Han har inte försökt att ta nå insomningstabletter? det är ju bra som hjälp om man är orolig när man ska sova.. Hoppas att din dag blir bättre!

2009-03-04 @ 13:59:41
URL: http://liawn.blogg.se/faya
Postat av: emma å alarik

men varför kan stackarn inte sova då :(

2009-03-04 @ 16:33:25
Postat av: Madde

han får börja sysselsätta sig med något riktigt jobbigt på kvällen så han blir trött. Typ springa några(många) km o lyfta skrot. :)



fan va nyfiken jag är på vad du köpt. :)

2009-03-04 @ 17:44:22
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tabletter är en dålig lösning då det är en falsk lösning. Skulle tipsa att han börjar motionera, om han redan gör det läsa på lite hur man varvar ner med olika metoder. När man tröttar ut kroppen på kvällen och varvar ner faller det sig rätt naturligt att man blir lite segare.



Allt löser sig inte under en natt untan man förebygger. Att redan ha insomna löser man bäst genom att skaffa sömnrutiner och gå tidigare och tidigare i sängen varje natt.



Jag hade förr att jag satt och funderade på allt mellan himmel och jord, sen fick jag insomnia. Det hela löste sig när jag började skriva av mig mina tankar. Plus att jag gick och la mig tidigare för varje natt. Tog ju ett tag men det fixade sig till slut.



Men jag skulle iaf undvika (sömn)piller så långt som det går.



Läs en skit tråkig bok (gärna engelska = mer tankeverksamhet - snabbare tröttsamhet)och vid tredje jäspningen hoppar man snabbt i säng, haha !

2009-03-04 @ 19:56:47
URL: http://misszil.blogspot.com
Postat av: Carin

Inget kaffe eller cola, eller andra stimulanser 6 timmar innan han skall sova. Om han går upp tidigare på morgonen så blir han trött tidigare på kvällen. Försök gå upp samma tid varje morgon, till slut så ställer kroppens interna klocka in sig på det. Jag har ett annat problem, dvs att jag sover för mycket. Emil tycker att det är bra att Roland har sömnproblem så han har någon att prata med de veckor han jobbar eftermiddag. Jag kan lägga mig före Emil och sen gå upp senare än honom, har blivit en sjusovare.. det är oxå deprimerande att inte ta vara på dagarna lite bättre. Ha det!!

2009-03-04 @ 20:27:52
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0