catching up some blogg time

Dublin var fint!
En fruktansvärt dyr stad. Dyrare än Åland. Allt var typ dyrt. Öl, mat, dryck, kläder m.m
På torsdagen när vi kom dit var väl kl typ 00.00 lokal tid. Eftersom det var vår första gång i Dublin måsta vi inleden den med en Guinness. (Roland och Laura drack Guinness, jag nått annat) Fan vad mätt man blir i magen av den ölen! Jag fick i mig tillräckligt många Guinness under helgen endå sen. Jag är nog inte ett så stort fan av den ölen men den är okej. Sen fortsatte helgen i ölens tecken.

Fredagen inledde vi med Guinness Storehouse. En fabrik där de tillverkar ölen. Det var rätt intresant faktiskt. Helt underbar utsickt över Dublin var det högst upp i tornet, där hade de också en bar som de bjöd på öl i. Satt där och njöt ett tag utav utsikten och de fina vädret. Vi hade tur med vädret, det var sol nästan hela tiden när vi var ute. En skur fick vi på oss, typ sista dagen tror jag det var. Vi var för trötta för shopping den dagen, så vi drog hem och förfestade och käkade Tacos. Sen drog vi ut på pubrunda. Besökte ett antal pubar (4,5?) 

Lördagen sov vi en stund och sen drog vi iväg och shoppade. Vi hittade två butiker som hade humana priser så där shoppade vi alla tre lite granna. Jag köpte 2 linnen, 2 par leggings och 2 par tights. Skulle haft ett par Dr Martens tänkte jag men de var lite dyra. För dyra! Sen drog vi ut till kusten. Där matade vi sälar och kollade på den fina utsikten. Vi fick se en lite lantligare stil av Irland. Grönt, bergigt och fint! Vi fick också se en otäck olycka, men den tänker jag inte berätta om, vill bara glömma den. Idioter finns det i vår värld! Sen blev det utgång på kvällen igen. Inte lika många pubar den här kvällen, 3 kanske (?), men mer alkohol.

Söndagsbakis och besök på min kusin Johnnys fartyg. Han bjöd på mat och visade oss runt. När jag blir 60-80 år gammal vill jag också ut och kryssa runt i världen. Sen drog vi hem till Arboga!

Dublin var fint.
Mycket var stängt på grund av finanskrisen.
Alla åker taxi där. Galet mycket taxibilar!
Det såg typ ut som England. Likadana hus och stil.
God öl.
Dyrt!
Men helt klart ett ställe att åka till.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0