Guten morgen

Jag vill lära mig tyska. De är inte ett svårt språk. Det måste va möjligt?
Varför vill jag lära mig tyska? Jag gillar Tyskland. De är ett fint land. Alla människor är så lugna och vänliga där. De har stora städer med mycket befolkning. Det finns också mycket jobb där.

Jag skulle kunna tänka mig jobba där ett tag. Men för att de ska gå behöver jag kunna tyska. Jag läste en termin i högstadiet så lite ord kan jag men inte mycket.

Roland och hans pappa har hus i Hamburg och de skulle behöva renoveras. Ett stort hus. Vi vill renovera det. Men då måste vi va i Tyskland en längre tid. Kanske när Roland är klar med skolan. Då kanske jag kan lära mig tyska samtidigt?

Först ska jag klara av engelskan den här terminen. Engelska B it is!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0