Inget jobb

Bara för att ett jobb är så eftertraktat i dagens läge behöver de inte betyda att de som anställer ska vara dryga. Jag fattar inte VARFÖR de aldrig kan höra av sig. Man vill ju veta. Även om du fått jobbet eller inte.

När jag var på intervju i veckan så sa han att HAN skulle höra av sig med besked på fredag eller senast måndag. I måndags hade han inte hört av sig. Då ringde JAG till han. Inget svar. Jag lämnade meddelande på telefonsvaran att jag undra hur de gått och att han vänligen kunna höra av sig. Men nä!

Samma sak med de andra jobbet som jag i princip hade fått. Jag skulle höra av mig till han förra veckan för att träffas då jag var i Arboga. Jag ringde han, inget svar, lämnade meddelande på telefonsvaran, han ringde aldrig upp.

Asså skulle de ringa idag och säga att jag fått jobbet skulle jag inte ta det. Ett företag som inte visar respekt för de ansökande tycker inte jag är värda bra personal. De skulle kunna ta och se över sin rekryterare istället.

(eller ja kanske jag skulle ta det med tanke på att jag är i stort behov av ett nytt jobb)

Kommentarer
Postat av: Carin

Tråkigt! jävla sätt, det värsta är att det lönar sig inte att säga åt dem heller, eftersom de i princip kan göra som de vill, välja o vraka, då de är de som har jobben, och arbetssökande att anställa, finns till förfogande. Vet en tjej som hade fast jobb på Mc Donalds men fick lov om jobb att få börja på Dinners, med bra heltidsshema. Sen när hon börjat visade det sig att hon inte alls fick bråkdelen av den tid hon var lovad. Hon kunde inte leva på det där lixom. Fick återgå till donkan på nåder, men inte som fast anställd, utan fick börja om på timmar igen...

2009-09-11 @ 12:36:38
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: emme

Många som är i samma sits, tråkigt att arbetsgivarna inte tar vara på seriösa sökande som är villiga att arbeta och är kompetenta...Man får ju sämre självförtroende för varje nej ändå och får man inte veta något alls utan bara går och väntar så blir man ju också galen..

2009-09-12 @ 10:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0