Svårt, svårt, svårt. I min värld är det svårt!

När jag precis började min Engelska B kurs kändes det som att de här är ju lätt. De här kommer jag fixa. Varför reducerade jag bort kursen i gymnasiet?

Jag tar tillbaka det. Nu förstår jag varför. Jag är inte gjord för språk och gramatik. Jag kan inte ens svenska gramatiken och då skojar jag inte. Presens? Vad är det? Jag är värdelös.

Håller just nu på med engelskan. Försöker plugga och göra uppgifterna. Men jag kan inte. Jag vet inte vad jag gör fel. Men inget är rätt. Regler och regler jag blir galen.

Jag behöver en privatlärer! Någon som kan ge mig några lektioner?

Och jag som hade tänkt lära mig tyska. De är nog bara att glömma!


Kommentarer
Postat av: emma å alarik

de är kanske lättare å lära sig tyska efter som du vill de, engelskan är väl ett måste... de brukar vara skillnad då

2009-09-25 @ 13:47:49
Postat av: roland

i tyskan har du ju en privatlärare ;) och där kan du skita i grammatiken, iaf tills du någolunda förstår vad folk pratar om =)

2009-09-25 @ 14:35:19
Postat av: Madde

tyskan är lätt. ja läste ju KHS, jag kan inte mkt nu längre men då kunde jag rätt mkt. grammatiken måste man "glömma" lite för det blir för svårt annars. O och rolle har rätt, där har du ju privatlärare. :) han får väl blrja prata tyska med dig hemma. :)

Med engelskan är samma sak, lämna grammatiken o säg meningar i huvudet. låter det rätt så är det oftast rätt. :)

2009-09-25 @ 15:51:53
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Laura

Come to Dublin hun for a few weeks, n we'll have ye speakin English in a proper Irish way in no time! ;)

2009-09-25 @ 21:47:31
URL: http://laurali.blogg.se/
Postat av: Benjamin

Japp, kollade igenom lite gamla inlägg förut haha...



Innebandy premiären är den 7:oktober mot Ålandsbanken. Kom o heja om du är på ön! :-)

2009-09-26 @ 11:25:51
URL: http://benassi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0