Promenad i snöstormen

Har precis kommit hem från en promenad. Jag och Bacci följde Roland till innebandyn och sen gick vi ett extra varv. Men det snöar och blåser ute, inte så skoj. De är lite Ålandsväder känns det som. Jag är lite trött på snön nu, tycker den kan försvinna och det bli sommar igen.

Annars idag så har jag vart till arbetsförmedlingen, skulle fixa min a-kassa, men jag vart inte så mycket klokare där. krångligt det där. Nåja, har fått iväg pappren idag iaf och så mycket mer kan jag inte göra just nu. Måste vänta på att jag får ett intyg från min finska a-kassa, som jag tydligen hade. Därför allt krångel. Hoppas jag får nå pengar sen iaf. Nu i januari klarar jag mig men i feberuari så behöver jag få. Annars har vi inte gjort så mycket mer idag. Jo skickat iväg ett formulär för att bli franchistagare har jag också gjort. Jag har en liten idé som jag hoppas går igenom.

Nu ska jag vänta till Roland kommer hem från bandyn, sen blir det middag. Idag blir det Kasslergratäng med paprika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0