A- kassan var god dröj

När jag blev arbetslös i oktober så anmälde jag mig arbetslös till ALFA- kassan här i Sverige. Det är A-kassan för dem som inte är ansluten till någon kassa. Så det var dem jag skulle vända mig till för att få pengar. Det tog ett tag att få beslut, men jag fick lite pengar för oktober- november av dem. Eftersom jag jobbade hela december fick jag ingen för den månaden. Och eftersom jag fick jobb så gick jag med i Handels A-kassa 1 januari 2010. Så när jag blev arbetslös igen var det av dem jag skulle få pengar. Men idag den 3 mars har jag fortfarande inte fått något. Det har alltså gått lite mer än två månader. Det visade sig också att jag vart medlem i finska A-kassan sedan 2008. Vilket betyder att jag får ta med mig det till Handels A-kassa och tillgodoräkna det och ska därmed få högre ersättning. Men jag har inte fått något än!!! Det tar tid! Ringde dem idag och det är något med övergången från ALFA- kassan som tar tid.

Min feta lön som jag fick från Expert håller på och tar slut nu. Jag har alltså klarat 2 månader på en lön men det börjar sina. Jag behöver mina pengar från A-kassan. Jag har rätt att få dem!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0